Subject: Ääsmäe-Hageri teega(tee nr 11247) jalg- ja jalgrattatee(km 0,41-1,07) põhiprojekti ja (km 1,07-4,06) eelprojekti koostamine
From: "Andrei Grigorjev" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "'Krista Einama'" <[email-masked]>, "'Indrek Brandmeister'" <[email-masked]>
Date: Thu, 30 Nov 2023 14:25:27 +0200

Tere

Saue Vallavalitsuse tellimusel koostame Ääsmäe – Hageri jalg ja jalgrattatee 
projekti.  Koostasime esmase asendiplaani, jälgides KERGLIIKLUSTARISTU 
KAVANDAMISE JUHENDIT. Olemasolev teemaa-ala on võrdlemisi kitsas ja 
kergliiklustee peaks tulema terves mahus naaberkinnistutele. Vaatasime, et 
kohati olemasolevad majad asuvad maantee lähedal nii, et peaksime eelistama 
põrkepiirdega lahenduse.   Lillemäe, 72704:002:0189 kinnistu puhul ka 
põrkepiirdega lahendus hästi ei mahu ilma olemasoleva piirdeaia/värava 
ümbertõstmiseta.

Arutasime kitsad kohad Tellijaga läbi ja jõudsime järelduseni, et maanteele 
mõistlik oleks kehtestada kiirupiirangud 70 km/h . Sellist lähenemist toetab 
ka maantee geomeetria:  km 2,0 … 2,4 on väikeste plaanikõverikega S-kurv, 
mis ei sobi kiiruspiiranguga 90 km/h kokku; olemasoleva maantee katte laius 
on keskmiselt 7,2 m,  mis sobiks kiiruse 70…50 km/h puhul ja ei sobi kiiruse 
90 km/h puhul (Riigiteede liikluskorralduse  juhis, Tabel III-1.2a.) . Kui 
silmas pidada maantee perspektiivset laiendamist, siis kiiruse 90 km/h puhul 
tuleb sama probleem -  nõuetele vastav maantee kohati ei mahu teemaa-alale.

Projekteerija ettepanek riigiteel 11247 Ääsmäe-Hageri tee lõigul km 0,7 … 
2,5 kehtestada  kiiruspiirang 70 km/h . Sellega tõstetakse nii jalakäijate 
kui ka autoliiklejate ohutust ning väheneb maa omandamise vajadus 
kergliiklustee rajamiseks/perspektiivse maantee laiendamiseks. Kiiruse 
70km/h puhul on lubatud ka äärekividega lahendused.

Soovime teada saada Transpordiameti seisukohti. Allpool on kirjavahetus Saue 
Vallavalitsuse teedespetsialistiga. Vajadusel võime kokku leppida Teamsi 
koosolekut teema arutamiseks.

Esmase eskiisi materjalid: 
https://www.dropbox.com/scl/fo/jzauu6lt03lbv1loia6t6/h?rlkey=s0y4nevzv69si92t1zdiix6pt 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/jzauu6lt03lbv1loia6t6/h?rlkey=s0y4nevzv69si92t1zdiix6pt&dl=0> 
&dl=0   (hetkel lahendus kiiruspiiranguta, kus on välja toodud probleemsed 
kohad).

Lugupidamisega

Andrei Grigorjev

Teede projekteerija

Adetex OÜ

Tel. 56804 918

From: Indrek Brandmeister <[email-masked]>
Sent: Tuesday, 28 November 2023 17:12
To: Andrei Grigorjev <[email-masked]>
Subject: RE: alla lihthanke piirmäära jääva hankemenetluse Ääsmäe-Hageri 
teega(tee nr 11247) jalg- ja jalgrattatee(km 0,41-1,07) põhiprojekti ja (km 
1,07-4,06) eelprojekti koostamine

Tere

Ma paluksin teil suhelda Transpordiameti planeeringute osakonna või 
liikluskorraldusosakonna ineimestega, et seal küllalt kitsal maanteel võiks 
ju olla vähemalt esimeses lõigus uued kiiruspiirangud N: 70 km/h

Vald võiks oma projekti ka need uued maantee liikusmärgid lisada. Eriti veel 
et arvestada ka nende kitsaste kohtadega seal mõnede talude juures.

Vb nad on nõus seal nende kiiruste langetamistega. Teeks selle suhtluse ära 
ja vb saame siis ohutusribad seal teha 5m peale, siis väheneb ka kohe maa 
omandamise vajadus.

Kui see on selge siis lähme edasi.

LugupidamisegaIndrek Brandmeister

teedespetsialist

GSM  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.sauevald.ee <http://www.sauevald.ee>

 <http://www.sauevald.ee/>

From: Andrei Grigorjev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, November 28, 2023 11:12 AM
To: Indrek Brandmeister <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: alla lihthanke piirmäära jääva hankemenetluse Ääsmäe-Hageri 
teega(tee nr 11247) jalg- ja jalgrattatee(km 0,41-1,07) põhiprojekti ja (km 
1,07-4,06) eelprojekti koostamine

Tere

Tõstsin esmased eskiisi tasemel asendiplaanid siia: 
https://www.dropbox.com/scl/fo/jzauu6lt03lbv1loia6t6/h?rlkey=s0y4nevzv69si92t1zdiix6pt 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/jzauu6lt03lbv1loia6t6/h?rlkey=s0y4nevzv69si92t1zdiix6pt&dl=0> 
&dl=0

Ohutusriba laiuse valimisel lähtusin kehtivast kiiruspiirangust 90 km/h. 
Arvestades tagasihoidliku liiklussagedusega maanteel (511 autot/ööp), 
lähtusin KERGLIIKLUSTARISTU KAVANDAMISE JUHEND -I tabelis 4 toodud 
erandlikust tasemest (ohutusriba laius 7 m).

Kuna projekteeritaval lõigul kehtib kiiruspiirang 90 km/h, siis vastavalt 
KERGLIIKLUSTARISTU KAVANDAMISE JUHEND-ile äärekiviga lahendus ei ole 
lubatud. Äärekivi võib kasutada kiirusel 70 km/h (aga ka siis on nõutud min 
1 m lai ohutusriba). Kitsemates kohtades tuleb projekteerida põrkepiiretega 
lahenduse. Põrkepiirde kavandamisel tuleb arvestada juhendi tingimustest:

5.8. Rajatistel ja erandjuhul füüsilise takistuse (nt hoone, alajaam jms) 
puhul on lubatud kergliiklustee ja sõidutee eraldada sõidukipiirdesüsteemiga 
ning tabelis  nõutud ohutusriba laiust vähendada. Seejuures tuleb silmas 
pidada, et teedel lubatud kiirusega ≥ 90 km/h ei tohi sõidukipiirdesüsteemi 
töölaius W kokkupõrke korral sõidukiga ulatuda kergliiklusteele. Teedel 
lubatud kiirusega ≤ 80 km/h võib sõidukipiirdesüsteemi töölaius ulatuda kuni 
1/3 ulatuses kergliiklustee laiusesse.

Kõige väiksema töölaiusega põrkepiire on W1 (<=0,6 m), s.t. et juhendi 
tingimuse täitmiseks põrkepiirde ja kergliiklustee vahel peaks jääma min 0,6 
m . Põrkepiirde kaugus manatee katte servast on min 0,5 m.

Kõige problemaatilisem lõik on  km 1,4 juures (Lillemäe, 72704:002:0189). 
Olemasolev aed on 3,6 m kaugusel manatee katte servast. Minimaalse 
töölaiusega põrkepiirde puhul meil on vaja minimaalselt 3,6 m, ehk 
kergliiklutee kate läheks vastu aeda/värava.  Kui sellel maanteelõigul saaks 
vähendada kiirust 60 km/h-ni, siis oleks võimalik lahendada äärekiviga 
(ohutusriba laiusega 0,75 m) , aga ei ole kindel, et Transpordiamet nõustub 
selle ettepanekuga.

Põhiprojekti lõigule tähistasin ka geoloogiliste puuraukude asukohad. Palun 
vaadake üle, kui on OK, siis esimesel võimalusel paneks ka geoloogilist 
uuringut töösse.

Lugupidamisega

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ